خبر فوری :

مسیر شما :

حمل‌ونقل ایمن گلوله های پلاستیکی در کشتی ها

به گزارش حاشیه سود به نقل از بندر و دریا، در جلسه‌ای که ۱۹ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ در دفتر مرکزی این سازمان در لندن برگزار شد، کمیته فرعی پیشگیری از آلودگی و مقابله سازمان بین‌المللی دریانوردی (PPR 11) با پیش‌نویس توصیه‌هایی برای حمل گلوله‌های پلاستیکی از طریق دریا همراه با دستورالعمل‌هایی به‌منظور پاک‌سازی این گلوله‌ها موافقت کرد.

سازمان بین‌المللی دریانوردی در تلاش است تا از حمل‌ونقل ایمن گلوله‌های پلاستیکی حمل شده در کشتی‌ها اطمینان حاصل کند. این توده‌های پلاستیکی در صورت رها شدن در دریا می‌توانند به محیط زیست دریایی آسیب برسانند.

به گزارش حاشیه سود به نقل از بندر و دریا، در جلسه‌ای که ۱۹ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ در دفتر مرکزی این سازمان در لندن برگزار شد، کمیته فرعی پیشگیری از آلودگی و مقابله سازمان بین‌المللی دریانوردی (PPR 11) با پیش‌نویس توصیه‌هایی برای حمل گلوله‌های پلاستیکی از طریق دریا همراه با دستورالعمل‌هایی به‌منظور پاک‌سازی این گلوله‌ها موافقت کرد.

این پیش‌نویس برای حمل گلوله‌های پلاستیکی از طریق دریا شامل این اقدامات است؛

گلوله‌های پلاستیکی باید در بسته‌بندی باکیفیت بسته‌بندی شوند و باید به‌اندازه کافی محکم باشند تا در برابر ضربه‌ها که معمولاً در طول فرایند حمل‌ونقل با آن مواجه می‌شوند، مقاومت کنند.

فرایند بسته‌بندی این موارد باید به گونه ای انجام و بسته شود تا از هرگونه از دست دادن محتویات جلوگیری شود. اطلاعات حمل‌ونقل باید به شکلی باشد که بتوانند به‌وضوح کانتینرهای حاوی گلوله‌های پلاستیکی را شناسایی کنند. علاوه بر این، فرستنده باید اطلاعات محموله را با درخواست برای انبار ویژه چنین محمولاتی تکمیل کند. همچنین کانتینرهای حاوی گلوله‌های پلاستیکی باید به‌درستی ذخیره و ایمن شوند تا خطرات محیط زیست دریایی را به حداقل برسانند و این ذخیره‌سازی به گونه‌ای باشد که به ایمنی کشتی و افراد حاضر در آن لطمه‌ای وارد نشود.

به‌طور خاص، چنین محموله‌هایی می‎توانند در قسمت‌هایی از زیر عرشه که به‌طور منطقی امکان‌پذیر باشد، یا در داخل کشتی در مناطق سرپوشیده قرار بگیرند. این موارد با توجه به شرایط بهروز خواهند شد.

کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی این توصیه‌ها را در جلسه بعدی MEPC 81 در مارس ۲۰۲۴ میلادی ارائه خواهد کرد. همچنین پیش‌نویس دستورالعمل‌های پاک‌سازی این گلوله‌ها در ماه اکتبر برای بررسی به MEPC 82 ارسال خواهد شد. از طرفی کمیته فرعی از کشورهای عضو دعوت کرده تا دستورالعمل‌هایی را که در انتظار تصویب رسمی هستند، زودتر اجرایی کنند.

این کمیته فرعی همچنین مذاکرات گسترده‌ای را در مورد اصلاحات احتمالی در اسناد اجباری این سازمان ـ مربوط به گلوله‌های پلاستیکی ـ انجام داده که این مذاکرات در جلسات آینده ادامه خواهد یافت.

گلوله‌های پلاستیکی ذرات پلاستیکی کوچکی هستند که به‌طور گسترده به‌عنوان ماده اولیه در تولید محصولات پلاستیکی استفاده می‌شوند. نشت آنها در اقیانوس می‌تواند به حیات دریایی آسیب برساند و بر فعالیت‌های ماهیگیری، آبزی‌پروری و گردشگری تأثیر بگذارد. جدیدترین حادثه در این زمینه در سواحل گالیسیا در اسپانیا رخ داد، زمانی که میلیون‌ها گلوله پلاستیکی پس از رها شدن تصادفی از یک کشتی به‌طرف ساحل سرازیر شدند.

خلاصه کاملی از نتایج به دست آمده از جلسه PPR11 به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

.: برچسب ها

بازتاب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گز ارش حاشیه سود؛ در سال ۱۳۸۳ همزمان با فعالیت شرکت پارس تابلو در سطوح ولتاژی فشار متوسط، این شرکت در بخش فشار ضعیف در کارخانه شماره دو فعالیت خود را آغاز نمود و با اخذ رتبه پیمانکاری شرکت پارس تابلو، به تدریج فعالیت های تابلوسازی به کارخانه پارس تابلو صنعت منتقل گردید. در سال ۱۳۹۹ با تغییر رویکرد این شرکت و افزایش پروژه های زیر ساختی و پیمانکاری در گروه بلواند پی ، شرکت پارس تابلو صنعت (PTS) پس از انتقال بخشی از ماشین آلات و کارشناسان متخصص تابلو سازی، به عنوان بخش تابلو سازی در گروه Blue &P معرفی گردید.

پارس تابلو صنعت؛ محصولی ایرانی با کیفیت جهانی

شركت پارس تابلو در سال ۱۳۶۱ توسط زنده یاد مهندس محمد پارسا با دیدگاه ­هایی فراتر از زمان خویش به منظور انجام خدمات طراحی، فنی و ساخت انواع تابلوهای برق (فشار ضعیف و فشار متوسط) تاسیس و همزمان  با احداث کارخانه ای به مساحت یک هکتار در شهر صنعتی کاوه واقع در شهر ساوه فعالیت های صنعتی خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۶۳ این شرکت به حد نصاب تولید...

:: به روایت تصویر

:: گفتگو

:: یادداشت

:: اخبار استان ها

:: گزارش