خبر فوری :

مسیر شما :

روابط عمومی ها با هوش ارتباطی هوشمند می شوند نه هوش مصنوعی

به گزارش حاشیه سود  به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان، دکتر حميد شکري خانقاه در کارگاه آموزشي تحت عنوان روابط عمومي نوين و بکارگيري ابزارهاي هوشمند در تبريز با تاکيد بر اينکه روابط عمومي ها بايستي در درجه اول هوش ارتباطي و رسانه‌اي خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعي و کارکردهاي آن شوند گفت: راز هوشمندي روابط عمومي ها در ديدن ناديده ها و شنيدن ناشنيده هاست.

مدرس دانشگاه و استاد برجسته عرصه روابط‌عمومی ایران گفت: لازمه بکار گیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، برخورداری از هوش ارتباطی است.

به گزارش حاشیه سود  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر حمید شکری خانقاه در کارگاه آموزشی تحت عنوان روابط عمومی نوین و بکارگیری ابزارهای هوشمند در تبریز با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها بایستی در درجه اول هوش ارتباطی و رسانه‌ای خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعی و کارکردهای آن شوند گفت: راز هوشمندی روابط عمومی ها در دیدن نادیده ها و شنیدن ناشنیده هاست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی راهبردی از تخصص بالایی در رمزگذاری و رمزگشایی از نمادها و نشانه های ارتباطی کلامی و غیرکلامی و چگونگی بازخوانی و واکنش مناسب ارتباطی‌ در نظام ارتباطات سازمانی برخوردار است افزود: هوش ارتباطی روابط عمومی ها باید در راستای حل مسائل ارتباطی در هنگام بروز رویدادهای هشدار دهنده و مسایل پیش روی سازمان مثل بحران ها و شایعه سازی ها و اتخاذ راهبردهای ارتباطی هوشمندانه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی باشد.

استاد برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی و مدیریت استراتژیک ارتباطات انسانی در دانشگاه‌ با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطی راهبردی رنج می‌برند و بعضا صرفآ متولی امور عمومی شده‌اند تاکید نمود: رویکرد منفعلانه، روزمرگی، کلیشه‌گرایی و نداشتن چشم‌انداز و استراتژی ارتباطی از آفت‌های کار روابط‌عمومی‌هاست که این معضل صرفاً با هوش مصنوعی کاربرمحور حل نمی شود.

هر چند که هوش مصنوعی در روابط عمومی ها و سازمانهای متبوع آن‌ها، پتانسیل بالایی در کمک به حل مسائل و دغدغه های ارتباطی دارد اما این ظرفیت برای مدیران و وکارشناسانی که فاقد هوش ارتباطی و رسانه‌ای هستند، بی خاصیت، خطرناک ، ناامید کننده و گمراه کننده خواهد بود.

نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها اگر می‌خواهند آینده‌داری و آینده پژوهی کرده، وارد دنیای متاورس شده و از مزیتهای هوش مصنوعی بهره ببرند، باید قبل از هر اقدامی به تفکر مهندسی و مدیریت راهبردی ارتباطی مجهز شده و استراتژیست رسانه ای و ارتباطی مورد اعتمادی برای سازمان باشند ادامه داد: مهندسی ارتباطی معماری ارتباطات کاربردی و توصیفی فنی و حرفه ای از واقعیت‌ها، ارائه راه‌حل‌های ارتباطی، استانداردسازی نظام ارتباطات و فرایندی منسجم از فعالیت‌ها و روندهای ارتباطی است.

معاون برنامه‌ریزی ارتباطی و مطالعات افکار‌عمومی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این مهندسی شامل ارائه الگویی فنی از یک سیستم و الگوریتم هوشمند ارتباطی ـ رسانه ای و نمایانگر ساختار کلیدی و هسته مرکزی موثر بر شاخص ارزیابی عملکرد آن، نشانگرهای ارتباطی شبکه حاکم بر آنها، اصول و قواعد اساسی در طراحی هوشمندانه ارتباطی و تکامل نظام ارتباطات یکپارچه در گذر از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی مدرن در گذر زمان است.

دکتر شکری گفت: مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی به این نکته توجه کنند همچنان که برای ایجاد مدیریت دانش باید از مسیر مدیریت نادانی عبور کنند، لازمه بکار گیری هوش مصنوعی، برخورداری از هوش ارتباطی است. هوش مصنوعی تسهیلگری مدرن برای هوش طبیعی انسانی است و به تنهایی کارساز نیست، روابط عمومی هوشمند مدیر ارتباطی هوشمند می طلبد.

 

 

 

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

.: برچسب ها

بازتاب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گز ارش حاشیه سود؛ در سال ۱۳۸۳ همزمان با فعالیت شرکت پارس تابلو در سطوح ولتاژی فشار متوسط، این شرکت در بخش فشار ضعیف در کارخانه شماره دو فعالیت خود را آغاز نمود و با اخذ رتبه پیمانکاری شرکت پارس تابلو، به تدریج فعالیت های تابلوسازی به کارخانه پارس تابلو صنعت منتقل گردید. در سال ۱۳۹۹ با تغییر رویکرد این شرکت و افزایش پروژه های زیر ساختی و پیمانکاری در گروه بلواند پی ، شرکت پارس تابلو صنعت (PTS) پس از انتقال بخشی از ماشین آلات و کارشناسان متخصص تابلو سازی، به عنوان بخش تابلو سازی در گروه Blue &P معرفی گردید.

پارس تابلو صنعت؛ محصولی ایرانی با کیفیت جهانی

شركت پارس تابلو در سال ۱۳۶۱ توسط زنده یاد مهندس محمد پارسا با دیدگاه ­هایی فراتر از زمان خویش به منظور انجام خدمات طراحی، فنی و ساخت انواع تابلوهای برق (فشار ضعیف و فشار متوسط) تاسیس و همزمان  با احداث کارخانه ای به مساحت یک هکتار در شهر صنعتی کاوه واقع در شهر ساوه فعالیت های صنعتی خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۶۳ این شرکت به حد نصاب تولید...

:: به روایت تصویر

:: گفتگو

:: یادداشت

:: اخبار استان ها

:: گزارش