خبر فوری :

مسیر شما :

فراهم کردن مقدمات بازنگری استانداردهای آموزش دریانوردان

به گزارش حاشیه سود به نقل از بندر و دریا، کنوانسیون بین‌المللی STCW کنوانسیونی مربوط به استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی است.

کمیته فرعی عنصر انسانی، آموزش و نگهبانی HTW سازمان بین‌المللی دریانوردی، بر روی تعیین نقشه راهی به‌منظور بررسی جامع کنوانسیون بین‌المللی STCW برای دریانوردان به همراه قانون STCW به توافق رسیده است.

به گزارش حاشیه سود به نقل از بندر و دریا، کنوانسیون بین‌المللی STCW کنوانسیونی مربوط به استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی است.

کنوانسیون STCW الزامات اساسی در مورد آموزش، گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان در سطح بین‌المللی را تعیین می‌کند. بنابراین چنین بررسی کاملی با هدف تطبیق استانداردهای جهانی موجود برای منعکس کردن گرایش‌ها، پیشرفت‌ها و چالش‌های جدید در بخش دریایی انجام می‌شود.

کمیته فرعی در دهمین جلسه خود که از پنجم تا نهم فوریه ۲۰۲۴ میلادی در دفتر مرکزی سازمان بین‌المللی دریانوردی در لندن برگزار شد، فهرستی از حوزه‌های خاص را برای بازبینی تعیین کرد.

از جمله مواردی که کمیته فرعی در مورد آنها موافقت کرده می‌توان به نمونه زیر اشاره کرد؛

۲۲ حوزه خاص از کنوانسیون و قانون موردبازنگری، ازجمله فناوری‌های نوظهور در کشتی‌ها، گواهی الکترونیکی، سلامت روان و … .

یک روش دو مرحله‌ای، متشکل از بررسی کنوانسیون و قانون برای شناسایی شکاف‌ها (فاز ۱) و سپس مرحله بازنگری برای توسعه اصلاحیه‌ها برای رفع این شکاف‌ها (فاز ۲).

ایجاد یک کارگروه بین جلسه‌ای قبل از جلسه بعدی کمیته فرعی HTW 11 برای پیشبرد کار.

تعیین یک نقشه راه که یک جدول زمانی برای انجام اقدامات از جمله نهایی کردن لیست شکاف‌ها و همچنین هرگونه اصلاحیه و قطعنامه را مشخص می‌کند.

همه موارد فوق برای تصویب به جلسه آتی ـ یک‌صد و هشتمین کمیته ایمنی دریایی ـ MSC 108 ارائه خواهند شد.

از دیگر موضوعات کلیدی موردبحث می‌توان به تلاش برای مقابله با قلدری، آزار و اذیت در کشتی‌ها اشاره کرد. انتظار می‌رود MSC 108 پیش‌نویس اصلاحیه‌های قانون STCW را برای جلوگیری و مقابله با قلدری، آزار و اذیت از جمله آزارهای جنسی در بخش دریایی تصویب کند.

همچنین این کمیته فرعی ماژول جدیدی را در مورد سیستم اطلاعات یکپارچه جهانی حمل‌ونقل GISIS با تمرکز بر STCW راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم همچنین ارتباطات و اشتراک‌گذاری اطلاعات را تسهیل خواهد کرد.

کمیته فرعی مواردی را درباره توسعه مقررات آموزشی برای دریانوردانِ کشتی‌هایی که از سوخت‌های جایگزین استفاده می‌کنند نیز مطرح کرد.

 

.: برچسب ها

بازتاب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گز ارش حاشیه سود؛ در سال ۱۳۸۳ همزمان با فعالیت شرکت پارس تابلو در سطوح ولتاژی فشار متوسط، این شرکت در بخش فشار ضعیف در کارخانه شماره دو فعالیت خود را آغاز نمود و با اخذ رتبه پیمانکاری شرکت پارس تابلو، به تدریج فعالیت های تابلوسازی به کارخانه پارس تابلو صنعت منتقل گردید. در سال ۱۳۹۹ با تغییر رویکرد این شرکت و افزایش پروژه های زیر ساختی و پیمانکاری در گروه بلواند پی ، شرکت پارس تابلو صنعت (PTS) پس از انتقال بخشی از ماشین آلات و کارشناسان متخصص تابلو سازی، به عنوان بخش تابلو سازی در گروه Blue &P معرفی گردید.

پارس تابلو صنعت؛ محصولی ایرانی با کیفیت جهانی

شركت پارس تابلو در سال ۱۳۶۱ توسط زنده یاد مهندس محمد پارسا با دیدگاه ­هایی فراتر از زمان خویش به منظور انجام خدمات طراحی، فنی و ساخت انواع تابلوهای برق (فشار ضعیف و فشار متوسط) تاسیس و همزمان  با احداث کارخانه ای به مساحت یک هکتار در شهر صنعتی کاوه واقع در شهر ساوه فعالیت های صنعتی خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۶۳ این شرکت به حد نصاب تولید...

:: به روایت تصویر

:: گفتگو

:: یادداشت

:: اخبار استان ها

:: گزارش