خبر فوری :

مسیر شما :

یک نگاه بیرونی و آینده نگری دور و نزدیک

به گزارش حاشیه سود، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره نعناع شهرستان بجستان گفت: هویت سازی و برند سازی برندسازی محصولات کشاورزی کشور، به ویژه نعناع و زعفران به ارتقاء سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای جهانی کمک شایانی می‌کند که برآیند آن شکوفایی اقتصاد کشاورزی و توانمندی کشاورزان عزیز کشورمان خواهد بود.

جشنواره نعناع بجستان زمینه ساز عبور از خام‌فروشی و ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی است. اقتصاد کشاورزی بدون توجه به تبلیغات و برندسازی محصولات کشاورزی رشد نخواهد کرد.

به گزارش حاشیه سود، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره نعناع شهرستان بجستان گفت: هویت سازی و برند سازی برندسازی محصولات کشاورزی کشور، به ویژه نعناع و زعفران به ارتقاء سهم و جایگاه کشورمان در بازارهای جهانی کمک شایانی می‌کند که برآیند آن شکوفایی اقتصاد کشاورزی و توانمندی کشاورزان عزیز کشورمان خواهد بود.

عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره نعناع شهرستان بجستان که در محل کاروانسرای تاریخی روستای زین آباد مهد کشت نعناع برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی اظهار داشت: ایران از دیرباز مهد تمدن و خاستگاه مرغوب ترین محصولات کشاورزی بوده است، به عنوان مثال زعفران ایران از دیر و باز شهره عالم بوده و جز افتخارات ملی ماست چرا که عطر و طعم بی‌نظیرش در سراسر جهان شناخته شده است.

وی افزود: اما در دنیای امروز، صرف تولید محصول با کیفیت دیگر برای موفقیت در بازارهای رقابتی کافی نیست چرا که نسل جدید محصولی را بیشتر خریداری می کند که از هویت جذابت تری برخوردار باشد.

از این رو برندسازی به عنوان یک ابزار قدرتمند، هویت و شخصیت منحصر به فردی به محصول می‌دهد و آن را از میان انبوه کالاهای مشابه متمایز می‌کند. برندی قوی، اعتماد و وفاداری مشتریان را جلب می‌کند، ارزش محصول را ارتقا می‌بخشد و مسیر را برای حضور موفق در بازارهای جهانی هموار می‌کند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متاسفانه غفلت از برندسازی در حوزه محصولات کشاورزی استراتژیک کشورمان تاکنون لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به اقتصاد ملی کشورمان وارد کرده است چرا که در حالی که رقبای ما در سایر نقاط جهان با سرمایه‌گذاری‌های مناسب و استفاده از جدیدترین روش‌های نوین تبلیغاتی و برندسازی، سهم خود در بازار جهانی را افزایش می دهند، ما هنوز از ظرفیت‌های عظیم این حوزه بهره کافی را نبرده‌ایم.

محمدیان ادامه داد: به عنوان مثال کشورهایی مانند اسپانیا از طریق برندسازی و ایجاد هویت معتبر برای خود در بازار زعفران جهان بازار این محصول را به خود اختصاص داده اند در حالی که خود حتی تولید کننده زعفران به شکل عمده نیستند از طریق تبلیغات محصولات دیگر کشورها خصوصا زعفران ایرانی را با قیمت قابل توجه به مصرف کننده جهانی عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی نهفته شده در محصول نعناع اظهار داشت: طبیعتاً محصول نعناع نیز یکی از شناخته شده ترین محصولات کشاورزی جهان است و به واسطه کاربردهای فراوانش در صنعت از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یکی از محصولات کشاورزی استراتژیک کشورمان برخوردار است.

محمدیان تصریح کرد: با برندسازی نعناع بجستان و خلق تصویری مطلوب و جذاب از فراوردهای حاصل از آن می‌توانیم ارزش این محصول را در بازارهای منطقه‌ای، ملی و بین المللی به طور قابل توجهی افزایش دهیم.

این امر نه تنها منافع اقتصادی قابل توجهی برای کشاورزان و تولیدکنندگان به ارمغان خواهد آورد، بلکه به رونق صادرات غیرنفتی کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای وظایف ذاتی خود، از تقویت ظرفیت های تبلیغاتی عرصه کشاورزی خصوصاً ایجاد و توسعه برند محصولات کشاورزی، به ویژه نعناع، حمایت قاطع خواهد کرد.

ما با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت، و بخش خصوصی، تلاش خواهیم کرد تا زمینه‌های لازم برای خلق برندهای ملی قدرتمند در حوزه محصولات کشاورزی فراهم شود.

عباس محمدیان با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت اصحاب رسانه در عرصه تصویرسازی مناسب از محصولات کشاورزی کشور اظهار داشت: در مسیر توسعه اقتصاد کشاورزی از طریق برندسازی محصولات تولیدی کشاورزان، نقش رسانه‌ها و فعالان فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستان و خیرین گرانقدر نیز باید ظرفیت‌های خود را در مسیر هویت بخشی به محصولات ویژه کشاورزی قرار دهند و به این نکته توجه داشته باشند که تقویت اقتصاد کشاورزی به معنای حفظ توسعه پایدار روستایی و پیشگیری از تخلیه روستاها و از دست رفتن توان کشور در حوزه کشاورزی است.

 

.: برچسب ها

بازتاب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گز ارش حاشیه سود؛ در سال ۱۳۸۳ همزمان با فعالیت شرکت پارس تابلو در سطوح ولتاژی فشار متوسط، این شرکت در بخش فشار ضعیف در کارخانه شماره دو فعالیت خود را آغاز نمود و با اخذ رتبه پیمانکاری شرکت پارس تابلو، به تدریج فعالیت های تابلوسازی به کارخانه پارس تابلو صنعت منتقل گردید. در سال ۱۳۹۹ با تغییر رویکرد این شرکت و افزایش پروژه های زیر ساختی و پیمانکاری در گروه بلواند پی ، شرکت پارس تابلو صنعت (PTS) پس از انتقال بخشی از ماشین آلات و کارشناسان متخصص تابلو سازی، به عنوان بخش تابلو سازی در گروه Blue &P معرفی گردید.

پارس تابلو صنعت؛ محصولی ایرانی با کیفیت جهانی

شركت پارس تابلو در سال ۱۳۶۱ توسط زنده یاد مهندس محمد پارسا با دیدگاه ­هایی فراتر از زمان خویش به منظور انجام خدمات طراحی، فنی و ساخت انواع تابلوهای برق (فشار ضعیف و فشار متوسط) تاسیس و همزمان  با احداث کارخانه ای به مساحت یک هکتار در شهر صنعتی کاوه واقع در شهر ساوه فعالیت های صنعتی خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۶۳ این شرکت به حد نصاب تولید...

:: به روایت تصویر

:: گفتگو

:: یادداشت

:: اخبار استان ها

:: گزارش